
Január első napjaiban kiderült, hogy bizony a Moza erősen kezdheti a 2025-ös időszakot. Hazánkban is roppant kedvező árcédulával debütált a Moza R3 PC exkluzív változata, mely jócskán átrendezheti az erőviszonyokat az alsó(bb) kategória tetején. A Moza R3 jóval kifinomultabb technológiát alkalmaz, mint a Logitech és Thrustmaster 100-110 ezer közötti kormányszettjei, miközben csak minimális felárat kér el érte a gyártó. Nem véletlen, hogy a legutóbbi tesztben az ár-érték figyelembe vételével bizony 10/10-es értékelést kapott a termék, hiszen nehéz volt fogás találni rajta, ha az 130 ezer forintos árcédulát is mellé pakoljuk. Erős pozitívum, hogy a cég egyre növekvő ökoszisztémájából a legkisebb szett is profitálhat, ráadásul mindent roppant hatékony áron.
Kuplung SR-P Lite pedálhoz
A Moza R3 és R5 szettjei az SR-P Lite nevet viselő pedálszettel érkeznek. Az anyaghasználatra nem lehet panasz, ám hamar feltűnhet a potenciális vásárlóknak, hogy bizony a megszokott három pedál helyett csak kettő áll rendelkezésre. A gáz és fék kötelező, így értelemszerűen a kuplungpedálról kellene lemondani alap esetben. Vannak olyan járművek, ahol erre nincs is szükség, ám a hétköznapi autókban bizony igencsak hozzáadhat az élményhez. Szerencsére a Moza itt sem hagy minket cserben.
A külön megvásárolható kuplung doboza nem árul zsákbamacskát. Az első pillanatokban kiderülhet, hogy milyen termék dobozát tartjuk a kezükben, akár csak a képről is. Messzemenő elemzésekbe itt bizony nem kell belemennünk, hiszen tényleg csak egy harmadik pedálról beszélhetünk. A pedál habszivacs ölelésben érkezik meg a vásárlóhoz, ennek köszönhetően szállítás közben sem eshet baja.
A felszerelésről sem érdemes ódákat zengeni, mindössze négy csavar becsavarozását kell elvégeznünk, majd a féket és a kuplungot összekötni az RJ csatlakozóval. Előtte azért érdemes lehet a fék és a gázpedálok pozícióján állítani, ha addig túl messze lettek volna egymástól. Az sem ördöngösség, hiszen a kuplung felszereléséhez hasonlóan négy kis csavar ki- és becsavarozásával igazíthatunk az egyes pedálok helyzetén. A kuplungot ezt követően a Moza Pit House is felismeri, ahogy bizony a játékokban is hozzárendelhetjük a kívánt funkciót.
Performance Kit – SR-P Lite
A másik, szintén meglehetősen költséghatékony fejlesztési út az a Performance Kit nevet viselő csomag. A dobozka mérete hamar elárulja, hogy itt sem kell hatalmas meglepetésekre készülni, a képről is hamar kiderülhet, hogy bizony a fékpedálhoz beszerelhető kiegészítőről beszélhetünk. A Performance Kit azonban szintén sokat hozzátehet a játékélményhez, de akár még a teljesítményünk is jóval pontosabb lehet. A rugó és a csillapító blokk kombinációja nagyobb fékezési ellenállást biztosít, ami progresszívebb és valósághűbb pedálérzetet eredményez. A Moza állítása alapján bizony masszív konstrukcióról beszélhetünk, több ezer órányi használatra lett tervezve ez a kiegészítő.
A hivatalos weboldal és a tapasztalat alapján is pillanatok alatt felszerelhető a kiegészítő. Gyakorlatilag a Kit felső részét két csavarral kell rögzíteni a fékpedálhoz, míg a másik felét nemes egyszerűségen be kell nyomni a pedálnál kialakított horonyba. Ennek köszönhetően a fékpedál jóval keményebb lett, melynek köszönhetően nem csak az érzet javulhat, de fékezés erőssége is jóval pontosabban adagolható, mint az alap pedállal.
Verdikt
A fenti két kiegészítő együttes ára nem éri el a 30 ezer forintot, ezért cserébe azonban sokat javíthatunk a teljesítményen és a játékélményen. A kuplungon mindenképp érdemes elgondolkodnunk, ha gyakran vezetünk dedikált kuplungpedállal rendelkező autót a szimulátorozás során. Drifteléshez, rallyzáshoz pedig egyenesen kötelező adalék. A Performance Kitet sem érdemes kihagyni, hiszen jelentősen javulhat a fékérzet, azt pedig jól tudjuk, hogy a megfelelő pedálkezeléssel lehet a legtöbb időt nyerni a pályán. Pontszámot ezúttal nem osztanánk, ám az ár-érték mutató miatt bizony itt sem tudnánk 9-nél rosszabb értékelést adni a kiegészítőknek.